Ο Carl Jung για τους δασκάλους

Ο Carl Jung για τους δασκάλους
"Ο καθένας μας θυμάται με σεβασμό τους καλούς δασκάλους του αλλά με ευγνωμοσύνη αυτούς που κατάφεραν να αγγίξουν την ψυχή μας. Το σχολικό πρόγραμμα είναι ένα απαραίτητο υλικό αλλά η ζεστασιά είναι το βασικό ζωτικό στοιχείο τόσο για ένα αναπτυσσόμενο φυτό όσο και για την ψυχή ενός παιδιού." (Ο Carl Jung για τους δασκάλους)

Παρασκευή, 1 Απριλίου 2011

Αντί να χτίσουν καινούργια, συνενώνουν τα παλιά στην Ηλιούπολη

Δύο μεγάλα Γυμνάσια, το ένα με 402 και το άλλο με 320 παιδιά, φέρνουν οι προτεινόμενες συγχωνεύσεις στην Ηλιούπολη, που αριθμεί πάνω από εννέα χιλιάδες μαθητές.

Δύο υδροκέφαλα Γυμνάσια, 402 και 320 παιδιών, γεννούν οι συγχωνεύσειςΗ κτιριακή κατάσταση στο 4ο-6ο Γυμνάσιο με την υπερφόρτωση, απαιτεί όχι συγχώνευση αλλά κατασκευή νέου κτιρίου για να στεγάσει το 6ο Γυμνάσιο. Τα δε κτίρια του 5ου-8ου Γυμνασίου, όχι μόνο δεν διαθέτουν κοινή αυλή, αλλά αντίθετα απέχουν μεταξύ τους τουλάχιστον 200 μέτρα.

«Διαφωνούμε με τις μεγάλες σχολικές μονάδες, που χάνεται ο έλεγχος και αυξάνεται η σχολική βία. Διαφωνούμε με τα πολυπληθή τμήματα των 30 μαθητών, διότι υποβαθμίζεται η μαθησιακή διαδικασία», λένε γονείς και εκπαιδευτικοί που βρίσκονται επί ποδός. Θύματα οι μαθητές, οι οποίοι χθες το πρωί σε ένα κλειστό χώρο όλο και όλο είκοσι τετραγωνικών, όπου έκαναν γυμναστική μιας και η βροχή δεν επέτρεπε ασκήσεις στο προαύλιο, ζητούσαν από τους έμπνευστες της συνένωσης των σχολείων να δουν τι σημαίνουν κτιριακά προβλήματα, ανεπάρκειες και προβλήματα. «Απορρίπτουμε τους δήθεν παιδαγωγικούς λόγους που επικαλείται το υπουργείο Παιδείας και πιστεύουμε ότι γίνεται για δημοσιονομικούς λόγους, σύμφωνα με τις επιταγές της τρόικας και του ΔΝΤ», σημειώνει ο Γρηγόρης Κατωπόδης, πρόεδρος της Ζ' ΕΛΜΕ. «Το μειωμένο όμως κόστος της εκπαίδευσης καλούνται να πληρώσουν οι γονείς, που βιώνουν την ανεργία και τους μειωμένους μισθούς».

Σε κοντέινερ

Τεμπονέρα και Βάκχου, στο συγκρότημα που συστεγάζονται σήμερα τρία σχολεία: το 4ο Λύκειο, το 4ο και το 6ο Γυμνάσιο Ηλιούπολης. Ο συνολικός μαθητικός πληθυσμός αγγίζει τα 700 παιδιά, που στεγάζονται στο ίδιο κτιριακό συγκρότημα και στις ίδιες εγκαταστάσεις. Οι εσωτερικοί και εξωτερικοί χώροι δύσκολα επαρκούν ακόμη και για τις στοιχειώδεις απαιτήσεις της σχολικής ζωής. Οι αίθουσες τεσσάρων τμημάτων του 4ου Γυμνασίου και δύο τμημάτων του 6ου Γυμνασίου στεγάζονται εδώ και χρόνια (ως προσωρινή λύση) σε λυόμενες εγκαταστάσεις (6 κοντέινερ) σε προαύλιο χώρο, παρά τη σχετική απόφαση του ΟΣΚ για την ανέγερση νέας διώροφης πτέρυγας. «Οι εγκαταστάσεις υγιεινής (τουαλέτες) είναι ελάχιστες, σε κακή κατάσταση και κοινές και για τα τρία σχολεία», μας λέει ο Κώστας Σουφλάκης, διευθυντής του 6ου Γυμνασίου. «Εχουμε ελλείψεις σε γυμναστήρια και αθλητικές εγκαταστάσεις, σε αίθουσα πολλαπλών χρήσεων, έχουμε ανεπαρκή υλικοτεχνικό εξοπλισμό νέων τεχνολογιών στην αίθουσα Πληροφορικής, αλλά και σε όλες τις σχολικές αίθουσες διδασκαλίας».

Η Ολγα Κατσαρού, διευθύντρια του 4ου Λυκείου, τονίζει πως «καθημερινά προκύπτουν αυξημένα αλλά πιο σύνθετα προβλήματα, που συνδέονται με την αποτελεσματική διοικητική αλλά και παιδαγωγική λειτουργία μιας πολύ μεγάλης σχολικής μονάδας, η οποία θα αποτελείται από περισσότερα από 400 παιδιά, από ένα σύλλογο διδασκόντων περίπου 50 ατόμων και από έναν διευθυντή ως επιστημονικά, διοικητικά και παιδαγωγικά υπεύθυνο για το συντονισμό του έργου του συνόλου της σχολικής κοινότητας».

Η Σοφία Ζαφειράκη, εκπαιδευτικός, τονίζει τις αυξημένες πιθανότητες παραβατικότητας στους μαθητές των μεγάλων σχολικών μονάδων και η συνάδελφός της, Σοφία Ζερβογιάννη, πως σε «ένα σχολικό πλαίσιο που θα κινδυνεύει να μετατρέπεται σε απρόσωπο χώρο, γίνονται δύσκολες η ενημέρωση και η πληροφόρηση, χάνεται η ξεχωριστή επικοινωνία των μαθητών μεταξύ τους, αποδυναμώνεται η εποπτεία και η ξεχωριστή φροντίδα για τα παιδιά».

Ο Μιχάλης Τασούλας, πρόεδρος της Ενωσης Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων Ηλιούπολης, σημειώνει: «Η ανάπτυξη πληθυσμιακά της πόλης καθώς και η επιστροφή παιδιών από την ιδιωτική εκπαίδευση αυξάνει κατακόρυφα τον αριθμό των μαθητών στα σχολεία, με αποτέλεσμα, οι συγχωνεύεις σχολείων - μειώσεις τμημάτων να δημιουργήσουν περισσότερα προβλήματα και όχι τα οφέλη που θέλει να παρουσιάσει το υπουργείο».

Μαθησιακές δυσκολίες

Μαθητής Γυμνασιου ο Εφραίμ Κώστου, ανησυχεί για το μεγάλο αριθμό των παιδιών στις τάξεις και για τις φιλίες που θα διαταραχθούν, ενώ η Αννα Πυρουνάκη εκτιμά πως με 27 παιδιά στην τάξη, μάθημα δεν θα μπορεί να γίνει. «Δεν θα έχουμε εξειδικευμένη μάθηση. Πολλά παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες τι θα γίνουν; Δεν ρώτησαν κανέναν εάν συμφωνεί μαζί τους».

Το σχολικό συγκρότημα όπου στεγάζονται το 1ο και το 14ο Δημοτικά Σχολεία Ηλιούπολης είναι το παλαιότερο της πόλης. Ανεγέρθηκε το 1959, για να στεγάσει το Δημοτικό σχολείο μιας μικρής τότε κοινότητας. Ετσι σήμερα το σχολικό συγκρότημα αποτελείται από το παλαιό κεντρικό κτίριο και δύο ανεξάρτητες «πτέρυγες» διασπαρμένες στο προαύλιο, όπου συστεγάζονται το 1ο Δημοτικό, το 14ο Δημοτικό (συνολικά 16 τμήματα και για τα δύο σχολεία και ένα τμήμα ένταξης) και ένα Νηπιαγωγείο!

Οι μαθητές του νηπιαγωγείου κάνουν διάλειμμα την ώρα που οι μαθητές του Δημοτικού κάνουν μάθημα και το αντίθετο. Ο προαυλισμός των μεν γίνεται ακριβώς έξω από τις αίθουσες των δε, με αποτέλεσμα η παρακολούθηση του μαθήματος να γίνεται μετ' εμποδίων.

«Με δεδομένο ότι οι μαθητές των δύο σχολείων είναι σήμερα διακόσιοι ογδόντα επτά (287) και κάθε χρονιά από εδώ και στο εξής θα αυξάνονται, λόγω της κρίσης που μεταφέρει μαθητές από την ιδιωτική στη δημόσια παιδεία, και την παραπάνω υλικοτεχνική υποδομή αντιλαμβανόμαστε πόσο δύσκολη είναι η μετατροπή των δύο υπαρχόντων σχολείων με δεκαέξι τμήματα σε ένα με δώδεκα και τις απαιτήσεις του νέου σχολείου», υπογραμμίζει ο Παναγιώτης Καράμαλης πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του 1ου Δημοτικού.

Το «καλλικρατικό» σχέδιο και οι αντιδράσεις

Παιδαγωγικά, λειτουργικά και κτιριακά ζητήματα υλικοτεχνικής υποδομής αναγκάζουν μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς της Ηλιούπολης να εκφράσουν την αντίθεσή τους στις συγχωνεύσεις σχολείων στην περιοχή τους.

Σύμφωνα με το «καλλικρατικό» σχέδιο προτείνεται:

* 4ο Γυμνάσιο (με 9 τμήματα και 193 μαθητές) και 6ο Γυμνάσιο (με 9 τμήματα και 209 μαθητές -δεν συστεγάζονται, δεν έχουν κοινό προαύλιο- να συγχωνευτούν σε ένα Γυμνάσιο με την ονομασία 4ο Γυμνάσιο (με 18 τμήματα και 402 μαθητές).

(Αντιδρούν για τον μεγάλο μαθητικό πληθυσμό, τις κτιριακές ανεπάρκειες, την έλλειψη υποδομής, την αυξανόμενη πιθανότητα παραβατικότητας.)

* 5ο Γυμνάσιο (με 6 τμήματα και 118 μαθητές) και 80 Γυμνάσιο (με 9 τμήματα και 181 μαθητές) -τα οποία συστεγάζονται- να συγχωνευτούν σε ένα Γυμνάσιο με την ονομασία 5ο Γυμνάσιο (με 15 τμήματα και 299 μαθητές).

(Κανένα από τα δύο δεν χωράει το σύνολο των μαθητών που πρόκειται να φιλοξενήσει.)

* Το 1ο Δημοτικό Σχολείο (οργανικά 10θέσιο, λειτουργικά 9θέσιο) και το συστεγαζόμενο 14ο Δημοτικό Σχολείο (οργανικά 6θέσιο, λειτουργικά 6θέσιο) συγχωνεύονται σε σχολική μονάδα με την ονομασία 1ο Δημοτικό Σχολείο (οργανικά 12θέσιο, λειτουργικά 14θέσιο ή 15 θέσιο).

(Αντιδρούν διότι υποστηρίζουν πως ο υπάρχων χώρος και το δωδεκαθέσιο σχολείο δεν καλύπτουν τις εκπαιδευτικές ανάγκες.)

* Το 2ο Δημοτικό Σχολείο (οργανικά 11θέσιο, λειτουργικά 9θέσιο) και το συστεγαζόμενο 18ο Δημοτικό Σχολείο (οργανικά 6θέσιο, λειτουργικά 6θέσιο) συγχωνεύονται σε σχολική μονάδα με την ονομασία 2ο Δημοτικό Σχολείο (οργανικά 12θέσιο, λειτουργικά 15θέσιο).

(Ζητούν παρέμβαση στις υποδομές των κτιρίων, το σύνολο των μαθητών του ολοήμερου δεν χωρά σε καμία από τις υπάρχουσες αίθουσες σίτισης).

* Το 3ο Δημοτικό Σχολείο (οργανικά 10θέσιο, λειτουργικά 8θέσιο) και το συστεγαζόμενο 16ο Δημοτικό Σχολείο (οργανικά 9θέσιο, λειτουργικά 7θέσιο), συγχωνεύονται σε σχολική μονάδα με την ονομασία 3ο Δημοτικό Σχολείο (οργανικά 12θέσιο, λειτουργικά 15θέσιο).

(Τραγικό το κτιριακό, η αίθουσα εκδηλώσεων έγινε τάξη διδασκαλίας στο υπόγειο. Υπάρχουν αίθουσες προκάτ).

* Το 13ο Δημοτικό Σχολείο (οργανικά 10θέσιο, λειτουργικά 9θέσιο) και το 22ο Δημοτικό Σχολείο (οργανικά 6θέσιο, λειτουργικά 6θέσιο), συγχωνεύονται σε σχολική μονάδα με την ονομασία 13ο Δημοτικό Σχολείο (οργανικά 12θέσιο, λειτουργικά 14θέσιο ή 15θέσιο).

(Το κάθε σχολείο έχει το δικό του κτίριο. Ο ΟΣΚ είχε προτείνει τη μεταστέγαση του 13ου στο δικό του ιδιόκτητο κτίριο).

πηγή Ελευθεροτυπία της 1- 4-11

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου